اهم محورهای مباحث مطروحه در جلسه دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با وزیر آموزش و پرورش
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
آیت‌الله کاظم صدیقی ، امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر در دیدار با وزیر آموزش و پرورش با تبریک فرا رسیدن ایام ماه ربیع ‌الاول اظهارکرد: حضرت علی(علیه السلام) سِّر خلقت است ، و آن حضرت راز وجود آدمیت است و ما در انقلاب اسلامی چهل سال است که بر سر سفر امیر مومنان علی(علیه السلام) با صلابت حرکت می‌کنیم.
ایشان در ادامه افزودند: انقلاب اسلامی رشحه‌ای از رشحات غدیر است . حقیقت علوی در وجود امام راحل(قدّس سرّه الشریف) بود . و در زمان حاضر نیز مقام معظم رهبری (‌مد ظله‌العالی )‌ پرچمدار غدیر است .
بنابراین منشاء انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ‌،‌ غدیر است و همانگونه که امام خمینی (رضوان الله تعالی) فرمودند : غدیر منحصر به آن زمان نیست ، غدیر در همه اعصار باید باشد .
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه امیرالمؤمنین(علیه السلام) در زمان خودش مظلوم بود، اظهار کرد: ایشان اکنون هم مظلوم واقع شده است و برای شناخت سیره آن امام بزرگوار برنامه‌ریزی لازم در جامعه و کشور صورت نگرفته است ، لذا باید در این مورد برنامه‌ریزی‌های جدی‌تری صورت گیرد. 
وی در این ارتباط  همکاری بنیاد‌بین‌المللی غدیر با وزارت آموزش‌و‌پرورش را برای شناساندن امیر‌مومنان‌علی(علیه السلام) به جامعه ضروری دانست و اظهار کرد: باید کاری کنیم مجموعه آموزش و پرورش در شناسناندن امام علی(علیه السلام) به جامعه پرچمدار باشد و آن حضرت الگویی برای نسل جوان قرار گیرد تا از آثار برکت این کار همه جامعه برخوردار شوند.
امروز هم بنیاد بین المللی غدیر رسالت خطیر تبلیغ و ترویج فلسفه غدیر و پیام غدیر ،‌ عدل علوی و تبیین و ترویج آموزه‌های امیرالمؤمین(علیه السلام)  را در ابعاد مختلف بر عهده دارد و از جنابعالی به عنوان متولی در امر آموزش و پرورش نسل آینده میهن عزیز اسلامی‌مان انتظار داریم در امر تربیت دینی آینده سازان کشور اهتمام ویژه داشته باشید .

وزیر آموزش پرورش نیز در نشست با آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه جهت گیری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر تربیت انسان‌ها استوار است، اظهارکرد: تربیت انسان دین‌دار، با فضایل اخلاقی و معارف متکی بر باورهای عمیق؛ در اولویت آموزش وپرورش است.
آقای محسن حاجی میرزایی در ادامه افزود : از خداوند خواسته‌ام در این دوره گام‌های خوبی برای آموزش و پرورش کشور بردارم زیرا آموزش و پرورش و پتانسیل عظیم آن با توجه به جمعیت زیاد تحت پوشش و شبکه گسترده مدارس و کلاس‌های درس به خوبی شناخته نشده است لذا این نهاد می‌تواند فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم انقلابی و دینی به وجود آورد.
وی با بیان اینکه جهت‌گیری اصلی سند تحول آموزش وپرورش از آموزش محوری به سمت تربیت محوری است، خاطرنشان کرد : بحث تربیت در همه ساحت‌ها و در همه پایه‌های آموزشی از سال اول دبستان تا پایه دوازدهم دبیرستان دیده شده است که در آن آشنایی با سیره، گفتار، کردار و اخلاق ائمه اطهار(علیهم السلام) پیش بینی شده است. همچنین هدف گذاری‌های مهمی در حوزه قرآن و عترت انجام داده است.
حاجی میرزایی افزود: در آموزش و پرورش تربیت  انسان دین‌دار، با فضایل اخلاقی و متکی بر باورهای عمیق اولویت دارد. تربیت انسان در تراز اسلامی هدف اصلی است و نیاز به انجام کارهای ریشه‌ای و عمیق دارد  لذا برخی از شبهات مطرح شده به دلیل عمیق نبودن این شناخت‌ها است لذا شرط اصلی هر فعالیتی اثربخشی آنها است که باید منجر به نتایج خوب شود.
وزیرآموزش وپرورش با اشاره به اینکه برخی آسیب‌ها باعث می‌شود تا اجرای برنامه‌ها مطابق زمانبندی‌ها نباشد، اظهار کرد: آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی آسیب دیده است و این آسیب باعث شده است تا انگیزه نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی تربیت کاهش یابد اما همه تلاشمان را می‌کنیم تا همه این مفاهیم را به نسل جدید منتقل کنیم.
در ادامه آقای دکتر ظریف‌منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر پیشنهادات بنیاد بین المللی غدیر به وزارت آموزش و پرروش را حول چهار محور بیان نمودند :
1.  برگزاری دوره‌های آموزشی غدیر‌شناسی و پاسخ به شبهات پیرامون غدیر و امیرالمؤمنین(علیه السلام)  برای فرهنگیان سراسر کشور
2.  برگزاری جشنواره فرهنگی ،‌ هنری ، ورزشی علوی در حوزه‌های انشاء‌نویسی ، مقاله ، سرود ، شعر ، رمان ،‌ عکاسی ، تئاتر ، پویا نمایی و ...  در مدارس سراسر کشور
3.  بررسی محتوایی کتاب‌های درسی و گنجاندن مفاهیم غدیر و معارف اهل بیت(علیهم السلام)  در کتاب‌ها

4.  برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی غدیر