۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

آیت الله حسینی همدانی: همه ما نسبت به غدیر مسئولیم.

 

دریافت فایل با کیفیت

  • چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۹

باطل شدن اعمال بدون ولایت امیر المؤمنین علی علیه السلام

دریافت فایل با کیفیت عالی

  • چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۹

عکس نوشته غدیری ، خلافت تا ابد انتصابی است

دریافت فایل با کیفیت بالا

  • سه شنبه ۲۹ مهر ۹۹

اجرای طرح نهج البلاغه خوانی در مسجد منتظرین امام زمان علیه السلام نوروز آباد

 هر یکشنبه 41 مسجد کرج به اجرای طرح نهج البلاغه خوانی مساجد بعد نماز عشاء می پردازند.

  • دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹

اگر فداکاری امیر المؤمنین علیه السلام در لیلة المبیت نبود، الآن از اسلام خبری نبود

خداوند متعال در این آیه مبارکه فرمود:

«وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ، وَاللّهُ رَئوُفٌ بِالْعِباد[1]؛

 برخى از مردم باایمان و فداکار همچون علی علیه‌السلام در لیلة المبیت به هنگام خفتن در جایگاه پیامبر صلی الله علیه و آله جان خود را در برابر خشنودى خدا مى‌ فروشند و خداوند نسبت به بندگانش مهربان است».

این آیه درباره جان نثارى، فداکارى، تعهد و ایمان امیر المؤمنین علیه السلام است در روزگاری بود که مشرکی به دنبال قتل رسول الله صلب الله علیه و آله و پایان دادن به نظام نوپای توحیدی بود.

تمامى مفسران شیعه و اکثر مفسران اهل سنت، معتقدند که شأن نزول این آیه فداکارى حضرت علی علیه‌السلام در لیلة المبیت و در بیان فضیلت و مقام آن حضرت است.

صاحب تفسیر شریف "مجمع البیان" گفت: این آیه در میان راه مکه و مدینه، به هنگام هجرت پیامبر صلی الله علیه و آله بر آن حضرت نازل گردید[2].

همچنین این مفسر گرانقدر روایت کرد:

هنگامى که حضرت علی علیه‌السلام در بستر پیامبر صلی الله علیه و آله خوابید تا پیامبر صلی الله علیه و آله از دسیسه مشرکان بگریزد، جبرئیل در بالاى سر حضرت علی علیه‌السلام و میکائیل در پایین پاهایش قرار گرفته (و او را محافظت مى‌ نمودند) و جبرئیل به آن حضرت، مى‌ گفت: آفرین و خوشا به افرادى مانند تو، اى پسر ابى‌ طالب که خداوند متعال در میان فرشتگانش به تو مباهات مى‌ کند و به تو مى‌ نازد[3].

نکات:

مجاهدت مولی علیه علیه السلام در دفاع از رسول خدا صلی الله علیه وآله آن هم در شرایطی که مشرکین توطئه قتل ایشان را کشیده بودند فضیلتی است که هیچیک از اصحاب پیامبر بدان دست نیافته اند.

اگر فداکاری ایشان نبود الآن از اسلام خبری نبود.

مسلمین تا قیام قیامت مدیون جان نثاری مولا علی علیه السلام هستند.

توصیفی خدای عزو جل ز امیر المؤمنین علیه السلام در این آیه اخلاص وفداکاری ایشان را در دفاع از دین نشان می دهد.

شخصیتی مثل علی علیه السلام تنها شایسته جانشینی نبی الله بوده است و دیگرانی که در میدان های نبرد ترسو بودند و در میدان های عبادت نفاق داشتند و از پشت خجنر به نبی خدا زدند و با ایجاد سقیفه تفکر حکومت انسان غیر معصوم و غیر کامل بر انسان را را رواج دادند شایسته زمامداری امت اسلامی نبودند.

 

[1] - سوره بقره، آیه 207.

[2] - مجمع البیان فى تفسیر القرآن، ج 1-2، ص 535؛ تفسیر نمونه، ج 2، ص 47.

[3] - مجمع البیان فى تفسیر القرآن، ج 1-2، ص 535؛ تفسیر نمونه، ج 2، ص 46؛ تاریخ الیعقوبى، ج 1، ص 358.

  • يكشنبه ۲۷ مهر ۹۹

آشنایی با کتاب غرر الحکم + دانلود

فایل آشنایی با این کتاب

دانلود pdf کتاب

دانلود فایل اندروید

 

  • يكشنبه ۲۰ مهر ۹۹

گوش به فرمان دیده بان

دریافت فایل با کیفیت

به تذکرات دیده بان همه گوش بدهیم. رهبر معظم انقلاب دیده بان امت اسلامی است. دیده بان تمام سختیها را به جان خودش میخرد. جلوتر از خط مقدم واقع میشود. رصد دقیق میکند. با چشم بصیر و بینای خودش حرکات دشمن را زیر نظر میگیرد. عِده و عُده دشمن را رصد میکند و بعد بیان میکند و خبر به آن عقبه توپخانه میدهد که توپخانه با توجه به گفتة او و گرایی که او از دشمن میدهد توپخانه عمل کند. حالا اگر توپچی که در جایگاه خودش نشسته حرفهایی را که دیده بان میزند را به میل خودش تفسیر کند, او گفته در سمت چند درجه و در برد چند درجه این دستگاه را بچرخان  ولی او برعکس بچرخاند، کمتر یا زیادتر بچرخاند، گلوله توپ جای دیگری میخورد. خمپاره جای دیگری اصابت میکند.

همه ما موظفیم به حرف دیده بان گوش بدهیم. نکند خدای نکرده به میل خودمان هر طور دلمان خواست سخنان رهبری را تفسیر کنیم. مولای ما امیرالمؤمنین سلام الله علیه در آن زمانی که در بین مردم واقع شد وضعیتی به وجود آمد که حضرت تنها ماند. تنهایی امیرالمومنین را بخوانید. چقدر سنگین بود. حضرت می آمد برای مردم خطبه میخواند « أَفْسَدْتُمْ عَلَیَّ رَأْیِی» رأی من را فاسد کردید. نظر من را از بین بردید. «لَا رَأْیَ لِمَنْ لَا یُطَاع» کسی که اطاعت نشود رأی و نظر او نظر نیست و بعد تنها میماند «یَا أَشْبَاهَ الرِّجَالِ وَ لَا رِجَالَ» ای مرد چهره ها که مرد نیستید. حضرت به جایی میرسید که اینگونه سخن میگفت. خطبه شقشقیه را مطالعه کنید.

من چند شب قبل برای دوستان در درس اخلاق این را اشاره کردم. یک وقتی هوا گرد و خاک میشود یک شن  کوچکی بین چشم شما و پلک شما فاصله می اندازد. این چشم چقدر اذیت میشود! به خاطر یک غبار کوچک. نه پلکت را میتوانی ببندی نه میتوانی باز کنی. و اشک از چشمت می آید یا باید بشویید یا به پزشک مراجعه کنید .شما فکر کنید یک خار, خاری که پاره کننده عضو ضعیفی مثل چشم است، حضرت میگوید ۲۵ سال در چشم من خار بود. در گلوی من استخوان بود. کار کمی نبود. اگر گوش به حرف دیده بان ندهیم به تعبیر امیرالمومنین زیر چکمه دشمن  باید از خواب بیدار شویم . نکند مسیری را طی کنیم که مرضی خدای تعالی نباشد و در مقابل شهدای انقلاب عندالله سرافکنده و روسیاه باشیم

.بیانات در خطبه های نمازجمعه 14/12/94

  • يكشنبه ۲۰ مهر ۹۹

نهج البلاغه کتاب بیداری

دریافت فایل

  • چهارشنبه ۱۶ مهر ۹۹

مفهوم حکومت

  • يكشنبه ۱۳ مهر ۹۹

غدیر بیانگر دکترین اسلام در بحث حکومت

آیت الله حسینی همدانی نمایند ولیفقیه در استان البرز و رئیس بنیاد بین امللی غدیر نمایندگی البرز:

غدیر قضیه فی واقعه نبود، بلکه بیانگر دکترین اسلام در بحث حکومت و نقشه راه رشد و سعادت بشر در سایه هدایت الهی و رهبری رسول خداست.

روز غدیر فقط بحث امامت امیرالمؤمنین -علیه‌السلام- مطرح نشد، بلکه بحث ادامه جریان نبوت؛ یعنی امامت بعد از رسول خداست. پیامبر اکرم چند جور از مردم بیعت گرفتند و فرمودند: تا قیامت این مسئله را به گوش دیگران برسانید. پدران به فرزندانشان غدیر را تعلیم دهند! در این خطبه تقریباً 4 بار به ولی‌عصر -ارواحنا فداه- اشاره‌شده، بحث، بحث امامت است. حتی این بیان رسول خدا مربوط به شیعه هم نیست، بحث اسلامی است.

بحث از غدیر هیچ اختلافی بین شیعه و سنی ایجاد نمی‌کند، بلکه اگر بدون حب و بغض به آن پرداخته شود موجب وحدت فِرَق اسلامی خواهد بود. 26/7/92

  • دوشنبه ۷ مهر ۹۹