بسم الله الرحمن الرحیم

بنیاد بین المللی غدیر با اتکال بر خداوند متعال و در پرتو توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ؛ در چارچوب ارشادات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در سال 1376 فعالیت خود را آغاز نمود و در تاریخ 1379/06/09 با شماره 12410 در  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت رسمی به ثبت رسیده است.

ارکان بنیاد بین المللی غدیر :

الف : مؤسس و دبیر کل :

مؤسس،‌ دبیرکل و رئیس هیأت امناء بنیاد بین المللی غدیر؛ فقیه عالیقدر، حافظ و مفسر قرآن و نهج البلاغه حضرت آیت الله ابوالقاسم خزعلی (رحمت الله علیه)

دبیرکل :

آیت الله کاظم صدیقی

ب : ‌هیأت امناء

اعضاء هیئت امناء‌ بنیاد بین‌المللی غدیر؛ تعدادی از شخصیت‌های برجسته و چهره‌های شاخص علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشند که طبق اساسنامه حداقل 5 نفر از ایشان، از فقها  هستند.

ج : هیأت مدیره :

اعضاء هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی غدیر عبارتند از:

  1. آیت الله کاظم صدیقی  (رئیس هیئت مدیره)
  2. جناب آقای مهندس محمد نبی حبیبی (نایب رئیس هیئت مدیره )
  3. جناب آقای دکتر حسین ظریف‌منش  (مدیر عامل(
  4. حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای محمد حسن اختری
  5. حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر سید محمد حسینی قزوینی
  6. حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای سید مصطفی میر لوحی
  7. جناب آقای حسن مشتاقی (دبیر هیئت مدیره)

اعضای علی البدل:

حجه الاسلام‌ و المسلمین جناب آقای محسن خزعلی

نمایندگی:

بنیاد بین‌المللی غدیر در جهت نیل به اهداف مقدس خود، با ایجاد تشکیلات و دفاتر نمایندگی در مراکز استان‌ها، خارج از کشور و دستگاه‌های اجرایی؛ به انجام ماموریت‌ها و فعالیت‌های مهم فرهنگی می‌پردازد .

نکته:

ریاست نمایندگی‌های  بنیاد بین‌المللی غدیر در استان‌ها را نمایندگان محترم مقام معظم رهبری، در شهرستان‌ها ائمه محترم جمعه و در خارج از کشور نمایندگان محترم ولی فقیه و در دستگاه‌های اجرایی؛ عالیترین مقام دستگاه‌ یا نهاد ذیربط؛ عهده‌دار  می‌باشند. یکی از مسئولین برجسته اجرایی در استان‌ها یا دستگاه‌ها که دارای جایگاه و اعتبار اجتماعی می‌باشد؛ بعنوان دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر منصوب گردیده است.