امام خامنه‌ای مدظله:

ما، بخصوص کسانی که پای بند به غدیریم، مسأله غدیر را اساس اعتقادات خود می‌دانیم.

 اصلاً شیعه، مسأله غدیر را پایه و ریشه عقاید شیعی خود می داند. ما باید از این قضیه حد اکثر تبعیّت و استفاده و پیروی را بکنیم.

در دوران طاغوت - که روز عید غدیر معمول بود - می‌خواندیم: «الحمدللَّه الّذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمةعلیهم السلام» این تمسّک به ولایت، آن روز در اعتقادات و عواطف بود؛ امّا در عمل که ولایتی نبود. در عمل ولایتِ طاغوت بود؛ ولایتِ استکبار بود؛ ولایت دشمنان دین بود. آن روز دوستان ما می‌خواندند: «اللّهمّ اجعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین» یعنی از خدا می‌خواستند که متمسّک به ولایت امیرالمؤمنین (علیه الصلاة و السلام) باشند.

 امروز این دعا مستجاب شده است. ملّت ایران، امروز با نظام اسلامیی که به تدبیر امام بزرگوار، از حاقِ قرآن و دین استخراج شد و در این کشور به اجرا درآمد، به ولایت امیرالمؤمنین (علیه الصلاة و السلام) تمسّک کرده است.

 این تمسّک را باید هرچه بیشتر کنیم. اساس کارِ تمسّک به ولایت هم، تمسّک به ارزش‌های اسلامی است. هرچه را که در اسلام ارزش است، باید درصدد باشید در عمل جذب کنید. چه ارزش‌های فردی - مثل آنچه که به رابطه و علقه هر کس با خدای خود ارتباط پیدا می‌کند[1].


[1] - بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام، به مناسبت «عید غدیر» ۳/۸/۱۳۷۳.