بسم الله الرحمن الرحیم 


انالله و انا الیه راجعون 
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء.


درگذشت جانسوز عالم پارسا ،یار دیرین امام و رهبری ، مجاهد مجتهد ،بصیر وهمیشه در صحنه ،مرحوم حضرت آیت ‌الله‌ آقای حاج شیخ محمد یزدی (قدس سره الشریف) موجب تأسف و تألم فراوان در حوزه های علمیه و جامعه اسلامی شد.
 مرحوم آیت ‌الله‌ حاج شیخ محمد یزدی نه تنها مجتهدی مبرز و استادی برجسته از حوزه مقدسه و با برکت علمیه قم بود بلکه شخصیتی بود که با ایمان راسخ به مبانی انقلاب ، استقامت در راه پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی  وهمراهی و یاری امام خمینی و امام خامنه ای ، بصیرت مثال زدنی و غیرت دینی و انقلابی خود را به نمایش گذاشت . اواز مبارزین راستین و اولیه انقلاب و جزو چهره‌های اثرگذار و از پیروان  صادق امام و دلسوزان امت بود که نه تنها در تربیت شاگردانی برجسته در حوزه علمیه موفق بود بلکه پس از انقلاب اسلامی  در عرصه‌های مهمی همچون نمایندگی مجلس شورای اسلامی ،  ریاست قوه قضاییه، عضویت و ریاست بر مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای محترم نگهبان و نیز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خلوص تمام نقش‌آفرینی کرد . 
بنیاد بین المللی غدیر ضمن تسلیت این ضایعه مولمه به ساحت مقدس بقیة‌ الله‌ الاعظم ارواحنا فداه ، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام و حوزه های علمیه خصوصاً شاگردان و بیت شریف‎ آن بزرگوار ، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت واسعه الهی و علو درجات را مسئلت می نماید.


بنیاد بین المللی غدیر